Geven is leuker

Geven is leuker!

Geven is leuker.... dat vinden wij. En we durven bijna te zeggen dat het ook echt zo ís! Probeer het maar, van onbekommerd  geven en leven word je een blij en vrij mens! Met ons 'geven is leuker' platform bouwen we bruggen tussen gevers en ontvangers, maar wel op die manier dat ook de ontvanger een gever wordt!
 

Wat doen we?

We ontwikkelen commerciële concepten, vaak gericht op de kadobranche.


Hoe doen we dit?

We geven bestaande producten een upgrade, door middel van een sterkte merknaam, de juiste uitstraling, een goede website en social media. Daarnaast gaan we op zoek naar de juiste marktplaats voor dit product.


En nu in Jip en Janneke taal?

Ok, voorbeeld: De bakker verkoopt al jaren hele lekkere boterkoek aan zijn klanten in de omgeving. Deze boterkoek is zó goed, dat hij een veel groter podium verdient. Wij dopen de koek vervolgens om in ‘koekkado’. Een feestkoek die je via de post kunt versturen. We ontwikkelen een logo, een doosje, een website en gaan opzoek naar de juiste partij die deze koek in heel Nederland kan verkopen. De bakker verkoopt nu i.p.v. 100 koeken per week  1000 koeken per week. Hij blij, zij blij, wij blij.

geven is leuker | koekkado


En wat is het verdienmodel?

Wij nemen het grootste deel van de ontwikkelingskosten op ons, en maken een afspraak over licenties of winstpercentage per product. Dus mocht het onverhoopt niks worden, dan heeft de producent minimale onkosten.


Goed verhaal maar hoe zit dat dan met dat geven?

In veel gevallen maken we van een gewoon gebruiksvoorwerp, etenswaar of kledingstuk een item die zich heel goed leent om cadeau te geven. Daarnaast gaat 10% van onze winst naar onze stichting HopeMade, een stichting die hoopvolle projecten ondersteunt in binnen en buitenland. Dus iedereen die een concept of item van ‘geven is leuker’ verkoopt, koopt of krijgt wordt automatisch een gever!


Duurzaamheid

Als er iets een uitgekauwde term is, dan vinden wij dat het woord ‘duurzaamheid’ wel.
Duurzaamheid lijkt deze dagen wel een toverwoord. Is iets ‘duurzaam’, dan zal het wel goed zijn, wordt er veelal gedacht.

In veel gevallen zal dit gelukkig ook zo zijn. Maar wat wij veel belangrijker vinden, is, of iets menswaardig is.
Want lang niet alles wat als duurzaam wordt bestempeld is ook menswaardig.

Een product kan nog zo co2 neutraal geproduceerd zijn, maar als degene die het maakt zwaar onderbetaald wordt, is er niets duurzaam aan heel het product!

Duurzaamheid staat voor ons voor duurzame relaties: de ander behandelen zoals jezelf graag behandeld zou willen worden.
Én als dat je streven is, ga je vanzelf wel goed met het milieu om. Want je wilt toch niet dat die ánder straks in jouw rotzooi zit!?

Bij de producten die wij met ‘Geven is leuker’ ontwikkelen, staat menswaardigheid centraal.
Waar, hoe en door wie wordt het gemaakt? Dát zijn de vragen die wij belangrijk vinden.

We kunnen (nog) niet bij iedere producent een kijkje nemen, en moeten sommige dingen op goed vertrouwen doen.

Maar we willen er naar toe werken, dat we in de toekomst over ieder product met zekerheid kunnen zeggen dat het;
100 % menswaardig geproduceerd is!

Dat noemen wij nog eens, een duurzaam streven 😉! 


Dit is echt een goed verhaal! kunnen jullie ook wat voor mijn bedrijf betekenen?

Dat zou zomaar kunnen! Bel, mail of kom langs. We hebben goede koffie en geven er graag lekkere koek bij!